logo
امروز : سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲:۲۱
[ شناسه خبر : ۳۴۷۹۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]

مشکلات عرصه زندگی را برای روستانشینان "ونونان" تنگ‌تر کرده است+ عکس

مشکلات-عرصه-زندگی-را-برای-روستانشینان-"ونونان"-تنگ‌تر-کرده-است+-عکس
نبود راه ارتباطی مناسب، نبود آب آشامیدنی و کنتور آب، نبود آب انبار مناسب و بهداشتی، نبود دستگاه کلریناتور برای کلر‌زنی آب روستا و برخی مشکلات دیگر عرصه زندگی را برای روستانشینان ونونان سلطانیه تنگ‌تر کرده است.

به گزارش پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» "محرومیت" واژه‌ای آشنا برای برخی از روستا‌نشینان استان زنجان است، چراکه این واژه را بار‌ها از عمق وجود حس و درک می‌کنند. نبود آب آشامیدنی مناسب، عدم بهره‌مندی از تلفن ثابت، عدم آنتن‌دهی گوشی همراه، دسترسی نداشتن به اینترنت پر سرعت، مهم‌تر از همه نبود راه مناسب روستائی، مشکلاتی را همواره برای روستا نشینان ایجاد می‌کند.

بیشتر بخوانید

یکی از روستاهایی دارای مشکلات مذکور، روستای ونونان شهرستان سلطانیه است طبق اذعان بهمن انصاری، نائب رئیس شورای اسلامی روستای ونونان؛ جمعیت روستای ونونان ۱۸۰ تا ۲۵۰ نفر است که در طول سال متغییر است چراکه افراد با ورود فصل سرما مهاجرت کرده و جمعیت به ۱۳۵ نفر تغییر می‌یابد.

وی گفت: متاسفانه استان زنجان نگاه و توجه‌ای به آمار جدید روستا ندارد و ملاک را آمار سال ۱۳۹۵ قرار داده و مطابق با همان آمار اقدامات را انجام می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه وجود برخی مشکلات سبب شده تا زاد و ولد کمتر شود و جمعت بچه‌ها روز به روز کاهش یابد، گفت: مهاجرت در روستای ونونان سرعت گرفته و این مسئله یک مشکل بزرگی برای روستا محسوب می‌شود چراکه ممکن است رفته رفته روستا از سکنه خالی شده و مخروبه‌ای از آن بیش نماند.

انصاری با اشاره به اینکه وضعیت راه روستا بسیار خراب بوده و از راه ماشین رو به مال رو تبدیل شده است، گفت: نبود آب آشامیدنی و کنتور آب، نبود آب انبار مناسب و بهداشتی، نبود دستگاه کلریناتور برای کلر‌زنی آب روستا، نبود لوله‌های فاضلاب در معابر که تماما در سطح زمین پخش شده و پخش بوی نا‌مطلوع ایجاد می‌کند بر مشکلات روستا افزوده است .

وی با بیان اینکه نبود اینترنت یکی از مشکلات است، گفت: نبود حداقل یک فضا برای بازی و تفریح ورزش برای کودکان و جوانان روستا، نبود مدرسه ایمن در این روستا به مشکلات هر چه بیشتر دامن زده است.

نائب رئیس شورای اسلامی روستای ونونان با بیان اینکه این روستا ۸ دانش‌آموز مقطع ابتدایی دارد، گفت: مدرسه در حال تخریب است، از سویی دیگر حتی یک قطره آب در مدرسه پیدا نمی‌شود و ما مجبوریم روزانه به این مدرسه و دانش‌اموزان باگالن‌ آب تامین نماییم.

وی اذعان کرد: از مسئولان استانی و شهرستانی درخواست دارم چنین روستاهای محرومی را نیز در معرض توجهات خود قرار دهند و قدمی برای رفع مشکلات روستای ونونان بردارند.

 

انتهای پیام/

نظرات
[ نام : علی اصغر ] [ ۱۲:۰۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۳ ]
با سلام متاسفانه از اینجور خبرها زیاااد تو فضای مجازی و سایتها و پیجهای زنجاناز روستای ونونان سلطانیه منتشر شده ولی هیچکدوم هیچ فایده ای نکرده و به غیرت مسئولین بر نمیخوره که هیچ هیچ ککشونم نمیگزه. مسئولین فقط نزدیک انتخابات میان و کلی قول و وعده میدن که باید روستای ونونان با اینهمه شهید و جانباز گاز داشته باشه اب داشته باشه راه داشته باشه و اینترنت ولی همین که انتخابات تموم میشه میرن تاچهارسال دیگه بیان وعده بدن. یه راه ارتباطییااب اشامیدنی چی هست که برای اهالی مظلوم وشهیدپرورروستای ونونان نمیکشن که انقدر از جوون جووناشون برای نظام مقدس دست کشیدن . واقعا بنظر شما الانم جنگ شه بازم مثل سابق مردم برای دفاع از این نظامو انقلاب از جوون مایع میزارن ؟ جوابش نه هست چون انقلاب ما به کام چندتا مسئول فقط شیرین بود بقیه مردم همه در عذاب هستن و از کرده خودپشیمانن.
[ نام : ] [ ۰۱:۵۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۱ ]
گوش اگر گوش من... فریاد اگر فریاد توست
[ نام : ] [ ۰۱:۵۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۱ ]
به جرات میتوان گفت روستای ونونان تنها روستایی بود که برخلاف اکثر روستاها در جریان تقسیم اراضی مهاجر آنچنانی نداشت و از پر جمعیت و آباد ترین روستاها با تمدن بالا در حومه بود. اما بعد از ۵۷ بخصوص در دهه های اخیر به علت کم توجهی مسئولان که کمر به نابودی روستاهای کهن و با سواد دارند. روستای ونونان از داشتن کمترین امکانات مثل راه ارتباطی و آب و حمام و... محروم و جوانانش در حال هجرت...
فرم ارسال نظر